Skip to content

Green color

    Increase font size  Decrease font size  Default font size  Skip to content default color pink color green color red color
Artiklid
Artiklid PDF Prindi Saada link

 

Siia lehele on kogutud viimasel ajal ilmunud juhtimisalased artiklid.

Viimati uuendatud Pühapäev, 13 Oktoober 2013 16:44
 
Supervisiooni-ja coachingu kasutamise praktika PDF Prindi Saada link

 

Karin London - superviisor, coach ja koolitaja

 

Organisatsioonid ning nende töötajad puutuvad tihti kokku järgnevate olukordadega:

  • Töö sisu komplitseerumine 
  • Juhtide ja töötajate muutunud nõudmised/soovid
  • Pidevate muutustega seotud raskused

Selle jaoks on hea „abivahend“ – supervisioon ja coaching. Supervisioon on tööga seotud olukordade nõustamine. Võib olla nii individuaalne, grupiviisiline kui ka tervet organisatsiooni hõlmav.

Coachingu ehk juhendamine on tulemustele suunatud vestlus. Coachingu sisuks on üksikisiku, meeskonna ja organisatsiooni professionaalse  käitumise eesmärgistamine, süstemaatiline peegeldamine,  tagasisidestamine, hindamine ja väärtustamine. Protsess sisaldab samuti muutuste planeerimist ja elluviimise toetamist.

Supervisiooni ja coachingu tulemusteks on professionaalse pädevuse/ kompetentsuse suurenemine, koostöö ja meeskonnatöö paranemine, töökorralduse ja juhtimiskvaliteedi parandamine, organisatsiooni eesmärkide tõhus saavutamine ning probleemide konstruktiivne lahendamine.

Nii supervsioon kui ka coaching ei ole koolitus ja ei ole ka teraapia. Kui teraapia on töö liigutakse pigem inimese „meele arengu“ valdkondadess, siis supervisioonis ja coachingus tegeletakse tööga seotud juhtumite, juhtimis- ja koostöö teemadega  ning sellega seotud enda isksuslike küsimustega.

 

Viimati uuendatud Pühapäev, 13 Oktoober 2013 16:48
Loe lisa...
 
Õppiv organisatsioon kui üks süsteemseid lähenemisi organisatsiooninide arendamisele PDF Prindi Saada link

Karin London

Ilmunud Organisatsioonide arendamise käsiraamatus 2009-10-27

Töötades 15 aastat koolitaja ja organisatsioonide arengukonsultandina tuli tihti nentida, et oskuspõhiste koolituste tulemused olid/on korraks väga inspireerivad, aga ebapüsivad. Sellest tulenevalt hakkas autor mõtisklema, mis tekitaks püsivat effektiivsuse tõusu kogu organisatsiooni jaoks ja jõudiski süsteemse lähenemiseni.

Süsteemses lähenemises iseenesest pole midagi uut – seda hakati esmalt kasutama 40-l aastate bioloogias, siis sotsiaalteadustes ja töös organistsioonidega nagu näiteks erinevad kvaliteedijuhtimissüsteemid (ISO, TQM).

Viimati uuendatud Neljapäev, 21 Jaanuar 2010 21:55
Loe lisa...
 
Osalusjuhtimine ja meeskonnatöö PDF Prindi Saada link

Tiina Merkuljeva
Karin London 

6.3.2.Osalusjuhtimine  ja meeskonnatöö

Ilmunud kogumikus“Teenindusjuhtimise käsiraamat“

Iga juht võiks aeg ajalt mõtiskleda järgmiste küsimuste üle:

  1. Kas teie inimesed tulevad tööle hea meelega?
  2. Kas nad on päeva jooksul valdavalt heas meeleolus?
  3. Kas tööõhkkond on peamiselt pingevaba?
  4. Kuidas lahendatakse erimeelsusi?
  5. Kui suur on otsustamisvabadus?
  6. Kas töötajad on (piisavalt) pühendunud?
Viimati uuendatud Pühapäev, 05 Juuni 2011 13:47
Loe lisa...
 
Meeskondlik õppimine loob konkurentsieelise PDF Prindi Saada link

Maret Ahonen
Karin London

Ilmunud Päevalehes 2005

Üsna pikka aega on uuritud, miks mõned organisatsioonid ei saavuta oma eesmärke või miks nende areng takerdub. Üks olulisi põhjuseid siin on organisatsioonikultuur ja meeskondlik õppimine sealhulgas. Mida selle teadmisega ette võtta?

  1. Loota, et organisatsiooni valitud eesmärgid ise kujundavad kultuuri
  2. Kujundada/suunata teadlikult kultuuri eesmärkide saavutamiseks

Õnneks on Eesti organisatsioonimaastikul hakanud asi liikuma ja juhid mõistavad järjest enam variandi B olulisust. Milline organisatsioonikultuur saab siis olla konkurentsieelise allikaks?

Viimati uuendatud Neljapäev, 21 Jaanuar 2010 21:54
Loe lisa...